Adevărat sau fals: Rujul decolorează buzele?

       Țin minte din copilărie când mă „boiam” cu rujurile de prin casă, îmi spunea bunica să nu mă mai dau cu ruj că mi se albesc buzele. Sau că nu o să mai am culoarea naturală a buzelor. Cred că nu sunt singura care am auzit asta, dar oare așa o fi?! Rujul decolorează buzele?
     

image

       Rujul are un rol foarte important în viața noastră, a femeilor. Ce ne interesează pe noi cel mai mult este textura, culoarea, rezistența dar cred că puține dintre noi și-au pus întrebarea „Din ce e făcut rujul?” sau „Ce ingrediente sunt în compoziția unui ruj?„.
        Când mi-am amintit spusele bunicii, acum la o vârstă mai matură, mi-am pus direct întrebarea. Știu vag despre ingredientele rujurilor dar de data asta m-am documentat mai bine, încercând să aflu adevărul despre acest mit.

      În funcție de tipul de ruj (mat, cremos etc), compoziția lui diferă. La baza lor stau cerurile, uleiurile și pigmenții. Culoarea rujului are la bază extracte animale (carminul, care provine din insectele (gândacii) Cosenila), minerale sau sintetice. În compoziție mai găsim emoliente( vitamina E) și conservanți. Eventual alte ingrediente pentru protecție solară, parfum, etc.
       Cu toate că multe sunt încă necunoscute, pentru că fiecare producător are rețeta proprie secreta, din fericire nu există studii științifice care să demontreze că decolorarea buzelor este cauzată de ruj.
      Ingredientele sunt considerate sigure, așa că fetelor, putem folosi rujul oricât vrem, pentru că decolorarea (depigmentarea) buzelor are cu totul alte cauze. Totuși, decolorarea poate semnala anumite probleme de sănătate și nu ar trebui ignorată.
 

Sper că v-a plăcut articolul de azi. Vă doresc o zi superbă în continuare! Weekendul e la un pas distanță so keep a smile on your face! Pentru sâmbătă am pregătit un Haul! Pupici!

Cu drag,

image


6 gânduri despre “Adevărat sau fals: Rujul decolorează buzele?

  1. Am auzit-o si pe cea cu decoloratul si pe cea cu ridatul. Funny este cand mi se spune ca am dungile/ridurile de pe buze de la ruj, ceea ce este pretty impossible avand in vedere ca asa m-am nascut. Ma indoiesc ca ma dadeam cu ruj in burta mamei :)))

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu